ימי פעילות א’-ה’. ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

9:00-18:00

שיחה ראשונה חינם

03-628-7500

  • en

במקרים דחופים

052-347-0202

קיבלתם דו"ח תעבורה? שללו לכם את הרישיון? אנחנו כאן כדי לעזור

    נהג שהורשע בנהיגה בזמן פסילה ובשכרות נשלח למאסר

    נהג שהורשע בנהיגה בזמן פסילה ובשכרות נשלח למאסר בכלא ולא לעבודות שרות בשל השפעת תאונת-דרכים שכלל אינה קשורה אליו.

    עו"ד דוד גולן הגיש לבית המשפט העליון בקשת רשות ערעור שתכליתה בקשה לדון בסוגיה האם יש מקום לאפשר לדעת הקהל להשפיע על החלטות שיפוטיות בניגוד לעקרונות הבסיסיים של שיטת המשפט הישראלית ולכלל הנודע: "אין לו לדיין אלא את אשר עיניו רואות", האם ראוי ששופט ייתן ביטוי לאירועים אקטואליים בבואו לגזור את עונשם של נאשמים ויושפע מ"לחץ ציבורי"?

    המדובר במקרה אשר נדון במסגרת ערעור בפני כב' השופטת נוגה אוהד בבית המשפט המחוזי; המגמה בתיק הייתה ברורה מאוד לאחר שהממונה על עבודות נתבקש לתת חוות דעת לצורך המרת עונש המאסר בן 10 חודשים שנגזר עליו בעבודות שרות.

    חוות הדעת של הממונה הייתה חיובית! אולם, בשני דיונים שהדיונים שנקבעו בתיק (בתאריכים: 20/11/06 ו- 04/01/07) לא נתקבלה הכרעה סופית בין היתר בגלל שהמערער לא שילם את הקנס שהוטל עליו בערכאה הראשונה! לפיכך, נדחה הדיון והוא התקיים למזלו הרע של המערער ביום ה-08/02/2007, סמוך מאוד לתאונת הדרכים המזעזעת בדרום בו נהרגו 6 בני אדם בשל נהג אשר חצה את הצומת באור אדום. בשל כך בחר בית המשפט המחוזי לדחות את הערעור, להתעלם מחוות הדעת החיובית בנוגע לעבודות שרות ולשלוח את המערער לכלא. פירושו של דבר שאם המערער היה משלם את הקנס בזמן, סביר מאוד להניח שהיה נשלח לבצע עבודות שרות במקום מאסר.

    עו"ד דוד גולן: "בית המשפט אינו אמור להיות מושפע מאירועים המתרחשים מחוץ לד' אמותיו. תפקידו הוא לברור במחלוקות העולות אך ורק על פי הנתונים והעובדות המועלות בפניו שכל מקרה לגופו. חירותו של מרשי עומדת להישלל ממנו והוא עומד להיכנס לכלא כנראה בשל תאונת דרכים מחרידה אשר אין לו כל קשר אליה. כפי שכתבתי בהודעת רשות הערעור אין מקום ששופט בבית משפט בישראל יסחף אחרי ההמון, דעת הקהל ויושפע בצורה כל כך חדה מהלך הרוח הציבורי הרגעי. הלך רוח זה משתנה מעת לעת כמו עונות השנה ואולי אף בקצב מהיר מכך. מדובר בעניין החולש הרבה מעבר לפרשה זו ולפיכך כולי תקווה שבית המשפט העליון יענה לבקשה".

    08/04/2007

    קרתה לך תאונה? שללו לך את הרישיון אנחנו נעזור לך, השאר פרטים ונחזור בהקדם

      חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support