ימי פעילות א’-ה’. ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

9:00-18:00

שיחה ראשונה חינם

03-628-7500

  • en

במקרים דחופים

052-347-0202

קיבלתם דו"ח תעבורה? שללו לכם את הרישיון? אנחנו כאן כדי לעזור

    חייל שהואשם במתן בהצבעה כפולה בבחירות לרשות המדינה, זוכה בבית הדין הצבאי מחמת הספק

    כנגד חייל, לוחם במערך הקרבי בצה"ל, הוגש כתב אישום לבית הדין הצבאי המחוזי, מחוז מרכז, לפיו ביום 10/2/2009 הצביע הצבעה כפולה במסגרת הבחירות בכנסת השמונה עשרה, בקלפיות שונות.

    כנגד חייל, לוחם במערך הקרבי בצה"ל, הוגש כתב אישום לבית הדין הצבאי המחוזי, מחוז מרכז, לפיו ביום 10/2/2009 הצביע הצבעה כפולה במסגרת הבחירות בכנסת השמונה עשרה, בקלפיות שונות.

    לדברי סנגורו, עו"ד דוד גולן, התרשל המערך הצבאי אשר הופקד על ביצוע הבחירות בקלפיות בבסיסים הצבאיים וכי ההצבעה לקלפיות התבצעה באופן שרירותי ולא על פי הכללים הנהוגים במקרים.

    לדבריו של עו"ד גולן: "עצם הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן להצביע הצבעה כפולה בצבא מצביעה על מחדל".

    בשל מספר תעודת זהות שגוי שמסר החייל, בטעות כנה ובתום לב, הבין כי קולו נפסל והמחשבה על כך שקולו לא ייחשב וכי לא תהיה לו מידת מה של השפעה בבחירות לכנסת השמונה עשרה, לאחר שהגן בחירוף נפש על מדינתו בעופרת יצוקה, גברה עליו. בעקבות כך התקשר החייל מיד לאמו, מורה ומחנכת בישראל, סיפר לה את שקרה וזו ייעצה לו לגשת ולהצביע שוב מאחר וממילא ההצבעה הראשונה פסולה מחמת הטעות שנתגלתה במספר תעודת הזהות שלו.

    בעדותה בבית הדין הצבאי אמרה האם: "אני חשה אכזבה עמוקה על כך שבני שחונך ללכת בדרך הישר ובלחימה לטובת מדינת ישראל, עומד במעמד זה בבית המשפט בשל טעות תמימה "

    בהכרעת הדין, בית הדין הצבאי הורה על זיכויו של הנאשם מהעבירות שיוחסו לו בכתב האישום ואלו חלק מנימוקיי החלטתו: "התרשמנו כי הנאשם האמין בתום לב כי הצבעתו הראשונה שגויה" " בגרסתו של הנאשם ניכרו "סימני אמת"".

    "יוער כי סברתו של הנאשם שהצבעתו הראשונה משוללת תוקף אינה נעדרת כל בסיס בהגיון ואף סגנית מפקד קצין הבחירות של צה"ל לא ידעה למסור תשובה מוסמכת, האם ההצבעה הראשונה אכן פסולה".

    קרתה לך תאונה? שללו לך את הרישיון אנחנו נעזור לך, השאר פרטים ונחזור בהקדם

      חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support