ימי פעילות א’-ה’. ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

9:00-18:00

שיחה ראשונה חינם

03-628-7500

  • en

במקרים דחופים

052-347-0202

קיבלתם דו"ח תעבורה? שללו לכם את הרישיון? אנחנו כאן כדי לעזור

    פסק דין עקרוני של חיותה כוחן בעניין מעצר עד תום ההליכים

    כב' השופטת חיותה כוחן מבית המשפט המחוזי בת"א דחתה בהחלטה עקרונית ערר למעצר עד תום ההליכים, אותה הגישה מחלקת תביעות תעבורה באת"ן ת"א, כנגד החלטה לשחרר נהג שהואשם בנהיגה בשכרות.

    התביעה המשטרתית הגישה את בקשת המעצר בד בבד עם כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בתל-אביב-יפו (כב' השופט מאיר דרורי); לאחר שהנהג הודה במיוחס לו, קבע בית המשפט שבין רכיבי הענישה יהיה גם מרכיב של עבודות שרות, ולאור זאת הורה על שחרורו של הנאשם לביתו תוך הטלת מגבלות שיבטיחו את התייצבותו.

    התביעה המשטרתית סירבה להשלים עם החלטה זו והגישה ערר לבית המשפט המחוזי בבקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים.

    מייד עם תחילת הדיון בבקשה בפני כב' השופט כוחן, ביקש עו"ד אדיר בנימיני, ממשרדו של עו"ד דוד גולן, להביא בפני בית המשפט טענה מקדמית של "חוסר סמכות עניינית", וזאת מתוקף העובדה שהערר הוגש בחוסר סמכות ובניגוד להוראות סדר הדין.

    עו"ד בנימיני ציין כי ההחלטה נשוא הערר היא החלטה נלווית לפסק דין פלילי ונגזרת ממנו, וכידוע מלבד שני חריגים אין ערעורים על הליכי ביניים במשפט פלילי. בנימיני הפנה להוראות סעיף 22א לחוק המעצרים אשר קובע באופן ברור את ההסדר הנורמטיבי במצבים מעין אלה.

    בהחלטה מנומקת ועקרונית קיבל בית המשפט את טענת הנהג וציין כי הואיל ו"נגזר דינו של המשיב וההליך המשפטי בעניינו הסתיים, גם אם גזר הדין טרם הפך חלוט, בהעדר חוות דעתו של הממונה על עבודות השירות. משכך, צודק ב"כ המשיב, כי בית משפט זה אינו מוסמך לדון בערר".

    עוד ציין בית המשפט כי "הדרך היחידה הפתוחה בפני העוררת לתקוף את החלטת בית משפט קמא, היא באמצעות הגשת הודעת ערעור על גזר הדין".

    עו"ד אדיר בנימיני ממשרדו של עו"ד דוד גולן ציין בעקבות פסק הדין כי "הדאגה לדפוסי התנהלות תקינים וההקפדה על הוראות סדר הדין צריכה להיות משותפת לנו ולתביעה הכללית כאחד. אנו יכולים להיות חלוקים ולנהל פולמוסים רבים בעניינים של מהות, אבל אל לנו להשלים עם ניסיונות לעקם את כללי הפרוצדורה. טוב עשה בית המשפט שהעמיד דברים על דיוקם".

    מצ"ב בקובץ החלטת כב' השופטת כוחן בעמ"ת (ת"א) 33139-01-10

    קרתה לך תאונה? שללו לך את הרישיון אנחנו נעזור לך, השאר פרטים ונחזור בהקדם

      חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support