ימי פעילות א’-ה’. ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

9:00-18:00

שיחה ראשונה חינם

03-628-7500

  • en

במקרים דחופים

052-347-0202

קיבלתם דו"ח תעבורה? שללו לכם את הרישיון? אנחנו כאן כדי לעזור

    ערעור הנהגים שנפסלו על פי הנחיית שר התחבורה

    בית המשפט העליון קיבל את ערעור הנהגים שנפסלו על פי הנחיית שר התחבורה הקודם שאול מופז

    בית המשפט העליון בהחלטה מנומקת מפי השופט סמיר ג'ובראן, קיבל את ערעור הנהגים שנפסלו בעקבות יישום מדיניותו של שר התחבורה הקודם, ח"כ שאול מופז, שהורה על הפעלת סעיף "רדום" בפקודת התעבורה המאפשר שלילת רישיונות מנהגים, כאשר קיים חשש שהם "פרועים ומופרעים" (סעיף 56 לחוק).

    כזכור החליט שר התחבורה, שאול מופז, לצאת למאבק בתאונות הדרכים ולהכניס חיים לתוך הסעיף הרדום; עם קבלת ההחלטה פרסמו אנשי משרדו הודעה לתקשורת, ממנה עלה כי המדובר בהנחיה מפורשת של שר התחבורה, לשלול "בהליך מזורז" רישיונות נהיגה של "נהגים בעייתיים" לתקופות ארוכות.

    בעקבות הנחיה "נמצאו" כ-120 נהגים ש"התאימו להגדרה", והם קיבלו הודעה על הכוונה להביא פסול את רישיון הנהיגה שלהם לפרקי זמן ארוכים.

    עו"ד דוד גולן, העוסק בדיני התעבורה ושמשרדו ייצג את שני נהגים בהליך זה בפני ביהמ"ש העליון מסר כי "מדובר ללא ספק במהלומה משפטית משמעותית ליוזמה שנקט שר התחבורה דאז.

    אני מברך על החלטות בית המשפט העליון שחזר על העיקרון ששיקול הדעת של פקיד רשות חייב להיות תחום בקריטריונים ברורים ועליו לפעול על פי פרמטרים שנקבעו מראש.

    הפעלת הסעיף הרדום הייתה חפוזה ונמהרת, שלא לנקוט במונח קפריזית, מבלי שהתשתית הארגונית של משרד התחבורה הספיקה להיערך לנושא ולהסדירו נורמטיבית וארגונית בצורה הולמת".

    קרתה לך תאונה? שללו לך את הרישיון אנחנו נעזור לך, השאר פרטים ונחזור בהקדם

      חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support