ימי פעילות א’-ה’. ובימי ו’ וערבי חג: 8:00-13:00

9:00-18:00

שיחה ראשונה חינם

03-628-7500

  • en

במקרים דחופים

052-347-0202

קיבלתם דו"ח תעבורה? שללו לכם את הרישיון? אנחנו כאן כדי לעזור

    עו"ד דוד גולן הנחית מהלומה משפטית נוספת כנגד יוזמת שר התחבורה

    בית המשפט המחוזי בת"א לא קיבל את ערעור המדינה הנוגע ליישום מדיניותו החדשה של שר התחבורה, ח"כ שאול מופז, שהורה על הפעלת סעיף "רדום" בפקודת התעבורה המאפשר שלילת רישיונות מנהגים, כאשר קיים חשש שהם "פרועים ומופרעים" (סעיף 56 לחוק). זאת לאחר שגם בית המשפט לתעבורה בתל-אביב (כב' השופטת אורנה שדמי) דחתה את בקשת המדינה לשלול את רישיונו של תושב בת-ים ל-7 שנים תמימות ועל כך הגישה המדינה ערעור. שופט בית המשפט המחוזי, שאול שוחט, המליץ בחום לב"כ המדינה למשוך את הערעור וכך אכן נעשה, לאחר שבית המשפט הגיע למסקנה כי על פי גיליון ההרשעות לא מדובר בנהג מסוכן.

    יצויין כי בקשות דומות על ידי המדינה נדחו כבר פעמים קודם לכן על ידי בית המשפט לתעבורה בנצרת, בתל-אביב ובירושלים וכן בבית המשפט המחוזי בנצרת.

    לאחרונה, החליט כב' שר התחבורה, שאול מופז, לצאת למאבק בתאונות הדרכים ולהכניס חיים לתוך הסעיף הרדום; עם קבלת ההחלטה פרסמו אנשי משרדו הודעה לתקשורת, ממנה עלה כי המדובר בהנחיה מפורשת של שר התחבורה, לשלול "בהליך מזורז" רישיונות נהיגה של "נהגים בעייתיים" לתקופות ארוכות. בעקבות הנחיה "נמצאו" כ-120 נהגים ש"התאימו להגדרה", והם קיבלו הודעה על הכוונה להביא פסול את רישיון הנהיגה שלהם לפרקי זמן ארוכים.

    עו"ד דוד גולן: " מדובר ללא ספק במהלומה משפטית נוספת ליוזמה שנקט כב' שר התחבורה. אני מברך על החלטות בית המשפט שקיבל את עמדתי כי מדובר למעשה ב'ענישה כפולה' ושפקיד משרד הרישוי לא יכול לשים עצמו מעל בית המשפט. ברגע שבית המשפט לתעבורה מצא את אותם נהגים ככשרים לנהוג, אין כל סיבה שפקיד משרד הרישוי ימנע זאת מהם ללא כל קביעה של קריטריונים ואמות-מידה".

    פסק הדין: ב"ש 090647 מדינת ישראל נ' יורם סעדה (כב' השופט שאול שוחט – מחוזי ת"א)

    פסק הדין: ב"ש 0797/08 מדינת ישראל נ' יורם סעדה (כב' השופטת א' שדמי – בית המשפט לתעבורה בתל-אביב).

    30/04/2008

    קרתה לך תאונה? שללו לך את הרישיון אנחנו נעזור לך, השאר פרטים ונחזור בהקדם

      חברה לבניית אתרים בניית אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support